måndag 21 augusti 2017

Sommarminnen...

Idag visar jag dig lite bilder från senaste tiden. Mest matbilder ser jag nu, men för mig är mat minnen. Så det är lite fina minnen från sommaren 2017. Fast än tycker jag inte sommaren är över, även fast vissa pratar om höst. Jag känner mig inte alls klar med sommaren...


En kväll grillade vi korv och satt ute på altanen och åt. Smakade mycket gott där i kvällssolen!


S grillade pizza häromkvällen. Det började dock regna lite så vi fick sitta inne och äta, men pizzorna var ljuvligt goda, precis som vedugnsbakade!

En promenad och så fika vid ett mysigt torpcafé här i närheten blev en lagom utflykt. S åt surdegstoast och jag chokladkaka med laktosfri grädde. Goda, ekologiska drickor till det.

S gjorde ett snabbt besök på en matmarknad i helgen och kom bl a hem med varsin god svartvinbärspaj.

För min del är inte sommaren riktigt slut och imorse blev det en somrig frukost med jordgubbsporslinet. Jordgubbssaft i glaset och musli med jordgubbar i skålen...
Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Inga kommentarer: