lördag 23 augusti 2014

Nystädad pysselhörna

Ett av sommarens projekt blev att städa och rensa upp i min pysselhörna. Jag minns inte ens när jag dammade och städade här senast, så det var verkligen på tiden. Jag började med att damma av överallt, sedan gick jag igenom allt och sorterade upp allt som inte låg på rätt plats. Förvaring är A och O i pysselhörnan tycker jag och det gäller att ha ordning och reda. Jag har bytt förvaringslösningar flera gånger och letar ofta bättre och smartare alternativ på andra bloggar och sidor. Men såhär ser det ut just nu: 


En överblick över min lilla pysselhörna. Såhär ser det inte ut när jag är igång o pysslar dock...
I korgarna har jag bl a stickers, bling, journaling och lite annan dekos. I den lilla plastlådan ligger dekonålar och mönstertejp. 
Min bandförvaring. Banden ligger i små plastpåsar i en gammal besticklåda i trä. Banden är sorterade efter färg. Spets har jag lagt för sig, även den färgsorterad.

I små loppisfyndade burkar har jag pennor, lim, saxar och verktyg m m.

I ett bestickställ förvarar jag mina promarker-pennor.
Mitt på skrivbordet har jag en liten loppisfyndad hylla. Där förvarar jag glitterlim, flock, qk-dies, lite alfabetstämplar, blingstenar, punchar och lite annat.

I en låda förvarar jag lim, 3D-kuddar, tejp m m. Lavalampan fick jag för många år sen, den är mysig att tända när man pysslar.

I hörnet har jag thickers i en tidskriftssamlare och bredvid den olika mallar m m. I glasburkarna har jag blommor och i korgarna ligger stämpeldynor och distresser och i skålen lite olika mindre dekos. Längst till vänster ligger block med enfärgade och mönstrade papper. I en gammal trälåda har jag färdiga kort och självhäftande band. Servetter tycker jag är bra att ha till hands om man t ex spiller lim m m.
Ovanför skrivbordet har jag tavellister med mina monterade stämplar, blommor, knappar, brads mm. Ovanför listerna finns en hylla med korgar och lådor för lite blandat pyssel som inte används så ofta och några tidskriftssamlare för lite blandat.

Vid sidan om skrivbordet har jag ett loppisfyndat mindre bord med en korg med enfärgade och mönstrade papper. Längst fram ligger restpapper, men resten av papperna är färgsorterade. I lådorna ligger omonterade stämplar och clearstamps. Under bordet står papperskorgen.
Det var lite bilder från min pysselhörna, hoppas det kan inspirera någon så som jag finner inspiration från andra bloggar. Jag har valt att hålla mig till vitt, trä och lite rosa som bas i min lilla hörna så det blir lite mindre rörigt och så får pysselsakerna stå för färgen. Förvaringslösningarna är en blandning av loppisfynd, Ikea och Dollarstore. Jag tycker om att ha det mesta framme så jag ser allt, speciellt dekorationerna annars glömmer jag lätt vad jag har. Det är dock inte helt lätt att hitta bra förvaringsalternativ tycker jag och jag ändrar om emellanåt. Man får prova sig fram helt enkelt!

Tack för titten!

Inga kommentarer: