onsdag 4 december 2013

Vårt bröllop: Dagen innan

Idag fortsätter jag att berätta om vårt bröllop, det har blivit ett litet uppehåll sen sist, men idag berättar jag om dagen innan bröllopet.

Vi valde att ha vårt bröllop i en mysig liten by där miljön och omgivningarna är otroligt vackra med massa gamla hus, vilket passade bra in i vårt tema för bröllopet. Byn är dessutom känt för sin goda mat och dryck, något som var viktigt för oss då vi båda älskar mat. Ett stort plus är att allt för vårt bröllop fanns där, såsom kyrka, frisör och ett gästgiveri där vi valde att ha festen. Dessutom var det nära in till staden där vi hade beställt våra blommor. Vi bodde på gästgiveriet och de gäster som ville fick även de stanna över antingen på gästgiveriet de också eller på ett närliggande vandrarhem.

Vi åkte till byn dagen innan för att förbereda bröllopet och för att slippa stressa på själva bröllopsdagen. Vi dekorerade matsalen där vi skulle ha middagen, övade med prästen och installerade oss på rummet. Lite bilder från dagen:


S i middagssalen.

Bordet som var vackert dukat med linnedukar och kandelabrar. Vi hade även blommor men dessa kom först på bröllopsdagen.
I fönstren hade de ställt vita blockljus, jag la även dit gamla vackra bröllopsfoton som jag fyndat på second hand.

I ena hörnet av matsalen fanns en liten möbelgrupp, där la jag dit två gamla biblar, även de fyndade second hand.

Miljöerna passade som klippt och skurna in i vårt tema!

På ett litet skrivbord hade vi ställt en gammal skrivmaskin och så låg även gästboken där. Vi hade även en karta över bordsplaceringen.


Efter att ha dekorerat matsalen och övat med prästen en sista gång gick vi till en liten mysig pub för att äta middag. Ett mysigt litet ställe som tydligen hade en massa bra öl (enligt S). God mat hade de också, S åt älgentrecote med tryffelsmör och pommes frites och jag åt en laxsallad med fetaost.


S goda tallrik.
Min då blivande make med kyrkan i bakgrunden.

Min laxsallad.

 Fortsättning följer...

Inga kommentarer: