onsdag 25 januari 2012

Loppisfynd

Förra lördagen var mamma och jag ute på en liten loppisrunda. Vi besökte två secondhandbutiker och hann även med en trevlig fikastund. Lite fynd gjorde vi också, detta följde med mig hem denna gång:


En bonad som egentligen ska sys i, men jag tänkte ha den som den är och sätta i en ram. En leksaksbil som om man trycker ner gubben i sätet åker fram över golvet. Mycket spännande tycker katterna! Den ska ligga i leksakslådan. En liten snögubbe som skimrar i olika färger om man sätter den i datorn. En korg att hänga i hallen och ha vantar m m i. En svart filt som jag tror ska få ligga på sängen. Och det kanske bästa av allt, en Afrodite-byst. Jag samlar på gudafiguriner och har sedan tidigare bl a Apollo och Hermes.

Uppe på en hylla i en av second-handbutikerna stod hon och väntade på mig. Endast 25 kr.


Här står hon med sina "kollegor", Apollo och Hermes.

Någon gång ska jag visa er hela min lilla samling gudafiguriner...

Tack för titten!

Inga kommentarer: