torsdag 3 november 2011

En liten pall...

För ett tag sedan hittade jag en gammal pall på en second hand butik. Pallen var smutsig och solkig, både på benen och på sittdynans tyg och folk undrade nog vad jag skulle med den där smutsiga gamla pallen till. Men jag fastnade för de vackra svarvade benen och såg framför mig hur fin den skulle bli med lite ny färg och ett nytt tyg. Det gäller att ha lite fantasi ibland när man går på second hand...Så pallen fick följa med mig hem.

Så här såg den ut innan.




Benen skruvades av och fick ett nytt lager vit färg på sig.

Jag klädde av sittdynans solkiga gamla tyg...

...och använde det som mall för det nya tyget. Jag valde att klä pallen med tyget IKEA Stockholm Blad.

Såna här verktyg kan vara bra att ha när man klär om en pall. En mojäng som man tar bort gamla häftklamrar med samt en häftpistol.

Så här fin blev pallen efter lite ny färg och ett nytt tyg!

Lite skillnad va!

Ren och fräsch!

Jag blev supernöjd med pallen! Och det var inte särskilt svårt heller. Prova du med!

Tack för titten!

Inga kommentarer: